onda läppar och bränd näsa, men jag är lycklig ändå!

Yao!
nu är jag hemma igen och jag kan bara meddela att duschen tidigare idag var helt jävla underbar! Att bara få ta den honungsdoftande tvålen och gno bort all jävka skit med fick mig att må gudomligt bra. jag är fräääsch!

hur som helst så tänkte jag nudå försöka berätta litegranna. Beroende på hur mycket jag orkar skriva.
Men jag kan ju iaf börja och säga att tågresan ner var inte smärtfri. packningen var extrem och det fanns ingen toalett som var öppen klockan 04:00 i sthlm . Inga bestick hade vi till vår mat som vi hade varit så duktig att ta med oss. Så ingen toalett och ingen mat. Hur som helst löste det sig senare och vi rullade vidare mot nässjö efter 2½ timmars väntan.Sen rullade det på bra. Förutom att jag fick stå över 1 timme på tåget mellan nässjö och Hultsfred, drygt! Men vi kom fram tillslut och hela gänget mötte upp oss, bakis och jävliga :)

det blev öl och grymt bra band.
Började med kvällen med babyshambles, sen blev det Simple Plan i väntan på Serj Tankian. hans röst får mig att rysa till på ett obeskrivligt sätt :D sen såg vi en kortis på Danko Jones för att sedan avsluta kvällen med festivalens höjdpunkt, Rage Against The Machine ! vilken upplevelse och vilket drag.

Såg Raised Fist på fredagen. Det blev inge The Hives.
Blev mest att sitta i vårat camp med trevligt folk och lyssna på musik, dricka öl och bara snacka mssa skit.

På lördagen blev det mer drag. Det var underbart väder och alla var riktigit taggade för att göra sista dagen så lyckad som möjligt. Solen brände som fan där ett tag. Men det var skitsamma för de andra dagarna hade vi regn. Allt blev fuktigt och blött. Vilket ledde till sjukt kalla nätter.... Det blev öl och musik fram tills sverigematchen började. Några stannade kvar vid tälten och några såg matchen. Härlig stämning vid Hawaiiscenen tills sverige klantade till det när det återstod 1 min. Bajs. Samtidigt får vi veta att Linkin Park hade ställt in sin spelning pga sjukdom. alla blev besvikna så vi återvände till campet och drack mera öl. 23:00 spelade Takida och självklart var vi på plats. Och det var nog alla andra med kändes det som. Som vanligt är det alltid lika roligt att se dom.
Det blev sjukt kallt senare på kvällen så efter att jag och Nicke hade sett lite av The Haunted gick vi tillbaka till tältet och försöktre få upp någorlunda värme.

Söndagen var lång och dryg !
Nicke och kim drog hem vid 12 och vi satt kvar på Hultsfredstationen till klockan sex. Vi spenderade tiden med att i stort sätt äta .. och äta ! men iaf , efter 16 timmar var vi hemma i Sundsvall igen. 04:30 la jag mig under mitt varma täcke och bara log för mig själv.

Sammanfattningsvis har det var hur kul som helst och en stor upplevelse.
Kanske det blir en Hultsfred 09?



Kommentarer
Postat av: Johanna

Hallojjsan. Det lär bli Matfors (stugan). Hoppas hoppas det blir finväder!

Kram

2008-06-18 @ 17:26:20
URL: http://emmajohannas.blogg.se/
Postat av: peter gubben i lådan

underbar festival ..kul som faan...kul att ha er som grannar...DET ÄR SOM PÅ TV

2008-06-22 @ 19:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0