Vi är duktiga i köket.


väldigt väldigt varmt idag! men.. man ska inte klaga.
sov ut.. litegranna iaf. år frukost och sen blev det minigolf. Det var ett tag sen nu , men det kändes som att jag låg på samma grymma nivå som sist,. Då jag slutade min runda på 51 slag. Men så var inte fallet denna gång. jag svettades och törstade ihjäl och gick en runda på 65 slag ! besviken...eftersom jag gick in med målet under 60 slag. nicke vann som vanligt och kim fick sina små utbrott. Allt i sin ordning  : )

Åkte hem och såg Kung Fu Panda och lagade mat. Ett eget recept och det blev supergott alltså !
Bara för att vara lite snäll så kan jag lägga upp receptet...

  • Hacka färska tomater och paprika i små bitar.
  • blanda citronmeliss, vitlök och citronsaft.
  • koka upp 6dl vatten och tillsätt "kräm fräsch " och 2st fiskbuljong.
    låt koka upp. Blanda sedan i tomaterna, paprikan och röran med citronmeliss.
  • Stek 4st laxfileer i olivolja och gräslök. Mosa den sedan och häll över i såsen.
    En skvätt grädde skadar aldrig. Låt småkoka. Kom ihåg att salta och peppra.
  • Servera med fullkornspasta och ett glas vatten/mjölk!
Jag tror att jag fick med allt..PROVA! ;D



Kommentarer
Postat av: Johanna

Nemas problemas Malin! ;-)

2008-07-24 @ 08:49:26
URL: http://emmajohannas.blogg.se/
Postat av: sanna

nej nej, inge mer inne !

Det var nog bara för att han hade varit ensam !

Men hör gärna ! han måste bort. nu !

typ imorn eller så !

2008-07-30 @ 20:57:54
URL: http://sannadee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0