EN LÅNG HISTORIA KORT.


ja HEJ alla!

Jag är framme i Sundsvall efter mycket om och men.
Det hände så mycket igår så jag vet inte vart jag ska
börja riktigt. Men som jag skrev tidigare, hatar tåg !

Som sagt, var vaken i god tid så jag hann med att
plocka iordning hemma, kolla min packning och se
till att jag har tagit med mig allt nödvändigt. Tåget
skulle gå 13.05 så jag gick hemifrån vid halv ett för att
köpa batterier och någon färdmat. Resulterade i att
jag fick sitta och vänta 15 min med. Väl ute så var jag
rätt lättad över att tåget inte var försenat, ingen info
om det hade vi fått så det kändes bra. Tills klockan blev
13.05 och inget tåg kom, ny tid 13.15. Okej tänkte jag.
Ytterligare en ny tid, 13.25, en ny tid 13.27. Så innan
vi lämnade linköping var vi sammanlagt 35 min försenad.
Konstaterade ganska snabbt att jag inte skulle hinna med
tåget i gävle eftersom det bara var i kvart i mellan - LESS!

Kom till Norrköping där vi stod stilla i en timme. Hela tåget
slutade att fungera och det tog en timme för dom att ta
beslutet att koppla från 3 vagnar där problemet låg. Det innebar
ju att hur många som helst tappade sinia platser och det blev kaos.
Men jag hade min plats och tur var väl det, för mitt humör var inte
det bästa just då. Sen gick det rätt smärtfritt. Somnade efter en
stund och vaknade strax innan Stockholm. Tänkte verkligen att
snart är jag hemma. Men jag skulle inte ha tur denna dag.
Efter Tierp stannar tåget och vi får information om att ett larm
har gått och de måste undersökas, ytterligare EN timme. Åkte
i 2minuter sen stannade vi igen och hela tåget luktade bränt.
Visade sig att en bromskloss låg helt fel eller nåt och vi fick inte
längre åka med det tåget. Så mitt i skogen mellan Tierp och Gävle
skulle vi evakueras till ett annat tåg. Julgalna människor med
hur mycket packning som helst skulle fraktas på stegar och bland
djupsnö. Här var mitt tålamod i botten, och hungrig var jag.
Kom till slut fram till Gävle och då väntades en bussresa till Svall
på 2½ timme. Vid det här laget hade jag ätit upp all färdmat&godis,
läst alla tidningar och lyssnat igenom min mp3 ett antal gånger.

På plats var jag 00.30 typ. Alltså tog min resa hem drygt 12 timmar!
Merry Fucking Christmas SJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0