PAUSE!


Har tagit oss en paus från maraton för en stund.
Enbart för att hinna med att kolla alla andra serier ;D

One Tree hill - check!
Andra Avenyn - check!
Kyle XY - check!
Nya avsnittet av 24 - check!

Intervjun igår gick bra föressten.
Den kändes iaf bra måste jag säga.
Tro jag fick med allt jag ville få sagt.
Så nu är det bara att vänta. Hör jag
inget före 16 mars - är det kört .

Köpte en tröja igår, på HM - nöjd med inköpet !

Skola idag.
Blev lite föreläsning sen intro till vår nya gruppuppgift.
Som för övrigt är  rätt stor och komplicerad känns det som.
" Linköpings kommun har anlitat 3 olika forskningsteam med
olika vetenskapteoretiska synsätt.Anledningen är att teamen
ska forska och hitta lösningar för att stoppa nazismen
i staden. Kommunen vill inte ha ett dåligt rykte om sin stad.
De forskningsteam som vinner kommuntanternas och gubbarnas
förtroende får pengar av kommunen för att genomföra projektet"


Lite kortfattat om uppgiften.
Alltså rätt seriös, och vi ska bygga upp en forskningsplan
på 6-7 A4-sidor. Och det är alldeles för mycket jobb runt om
innan vi ens kan tänka på att börja göra en sådan. Ingen skola
imorgon men då ska jag läsa lite och sätta mig in i vårat område
som är hermenutik.. alldeles för komplicerat för att berätta vad det är.
Sen ska jag göra slutprovet i Spanska imorgon med, så jag får mitt
slutbetyg i det. Så morgondagen blir plugg, serier och mys ! : )

Min man gjorde förövrigt väldigt god middag idag!
Lax på en bädd av stekt purjolök och paprika, serverat med potatis!
Låter simpelt, men det finns ingen som kan krydda och spexa med
maten som han. Det blir alltid så gott, oavsett hur simpel mat det är.
- Jag har väl tur !

Pratade med papps förut!
Mamma var och simmade.
jag försökte förklara för min far vad jag läste för kurs!
han förstod ingenting, men ändå var han så positiv och
tyckte att det var superbra och att jag var så duktig : )
Han var nog mer intresserad av "jakt&fiske" på tvn som
han kikade på ... men det är min pappa det.
btw, Om du ser detta Mamma så är det dessa böcker
som jag behöver till delkurs 2, 4st :

Hermansen, M (2000) Lärandets universum.
Illeris, K. (2007) Lärande
Liedman, S-E (2001) Ett oändligt äventyr.
Pommer Nilsson, P. (2003) En introduktion till pedagogik i arbetslivet.

Nu blir det mer 24 maraton, sen sova kanske...
GodNatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0