ATT VARA LÄRARE INNEBÄR LITE TEATERAPA.


Efter dagens föreläsning om atomer, atmosfären, molekyler osv förstår jag inte riktigt vart jag befann mig när detta togs upp när jag gick i skolan. Jag känner ju igen allt men kommer inte ihåg något och idag har vi pratat om och verkligen insett varför. Idag har jag fått upp ögonen mer än någonsin hur mycket jag som lärare kommer betyda för mina elevers inställning till ämnet. Vår kursansvarige som också är vår föreläsare just nu är grym, han lever sig in och man ser verkligen på honom hur mycket han älskar detta. Han är också den första läraren som lär ut till oss blivande lärare HUR vi ska göra för att få en 8åring att förstå detta, hur ska vi göra i klassrummet. Den här kursen är den mest lärorika på mycket länge!

Idag har jag lite ont i kroppen efter gårdagens gympapass och ondare ska jag få, ikväll ska vi LETS SOME SUMBA! Dansa lite, skaka lite och förmodligen asgarva mycket. Känner mig taggad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0